Hver dag publiserer våre videojournalister de morsomste og mest spektakulære videoklippene fra nettet.

Denne reklamen ble bare sendt én gang på TV

Den 15 år gamle reklamen hedrer ofrene etter 9/11.

I 2002 brukte den amerikanske ølprodusenten Budweiser store ressurser på å produsere en helt spesiell reklame: En stillferdig og estetisk pen reklamesnutt på under ett minutt ble produsert for å hedre ofrene etter terrorangrepet på tvillingtårnene i New York i USA 11. september 2001.

Se også: Her bygges 9/11-museet på to minutter

Reklamen ble sendt på TV 3. februar 2002, under den årlige Super Bowl-finalen, men aldri igjen, ifølge Business Insider.

– Med denne hyllesten ville vi hedre ofrene og de som ble rammet 11. september på en respektfull måte, sier maketsdirektør for reklameprodusenten, Jorn Socquet, til Business Insider.

Avlyst pga 9/11: Bombescenen fra Friends du aldri fikk se

Grunnen til at den bare ble sendt én gang, skal ha vært at Budweiser ikke var ute etter å tjene penger på tragedien, samtidig som de ønsket å hedre ofrene.

I 2011 kom de med en ny versjon av reklamen, som ble lansert på nett for å hjelpe til med å samle inn penger til et nasjonalt museum og minnemerke for 9/11. Den kan du se under:

Flere anbefalinger fra SeDenne: