Hver dag publiserer våre videojournalister de morsomste og mest spektakulære videoklippene fra nettet.

2011-versjon av Budweiser-reklame

Den 5 år gamle reklamen hedrer ofrene etter 9/11.

I 2002 brukte den amerikanske ølprodusenten Budweiser store ressurser på å produsere en helt spesiell reklame: En stillferdig og estetisk pen reklamesnutt på under ett minutt ble produsert for å hedre ofrene etter terrorangrepet på tvillingtårnene i New York i USA 11. september 2001.

Reklamen ble sendt på TV 3. februar 2002, under den årlige Super Bowl-finalen, men aldri igjen, ifølge Business Insider.

– Med denne hyllesten ville vi hedre ofrene og de som ble rammet 11. september på en respektfull måte, sier maketsdirektør for reklameprodusenten, Jorn Socquet, til Business Insider.

Grunnen til at den bare ble sendt én gang, skal ha vært at Budweiser ikke var ute etter å tjene penger på tragedien, samtidig som de ønsket å hedre ofrene.

I 2011 kom de med en ny versjon av reklamen, som ble lansert på nett for å hjelpe til med å samle inn penger til et nasjonalt museum og minnemerke for 9/11. Det er den du kan se øverst i saken.

Flere anbefalinger fra SeDenne: