Hver dag publiserer våre videojournalister de morsomste og mest spektakulære videoklippene fra nettet.

Barna leker krig – så inn­tref­fer alvoret

«Noen barn leker ikke krig» er Redd Barnas sterke budskap.

«Barndom betyr alt». Slik lyder Redd Barnas nye slagord, som også er tema for deres nylig lanserte kampanje.

I forbindelse med den nye kampanjen har organisasjonen lansert en reklamefilm som viser barn som løper leende rundt og «leker krig».

Men plutselig tar reklamen en alvorlig vending.

Se også denne: Hva om man kunne reversere eksplosjonen fra en bombe?

Bak reklamefilmen står norske Dinamo, med Hanne Martinsen og Henrik Berg Slang i spissen.

– Skal man faktisk redde barna, holder det ikke at de overlever. Man må også sørge for at barna får mulighet til å leve. Og leke, forteller teamet til nettstedet Kampanje.

Redd Barna har tidligere forsøkt å forklare konsekvensene av krigen i Syria, gjennom å vise hva som kunne skjedd med ei ung jente om krigen kom til London:

Flere anbefalinger fra SeDenne:

Har du fått med deg denne?