Hver dag publiserer våre videojournalister de morsomste og mest spektakulære videoklippene fra nettet.

Marte Pritzlaff
Vaktsjef nå

Marte Pritzlaff

Tips oss!

Denne gutten skapte seerstorm

Tusenvis reagerte på dyster reklame under SuperBowl-finalen.

Det amerikanske forsikringsselskapet Nationwide måtte tåle hard kritikk etter å ha sendt denne dystre reklamen under nattens SuperBowl-finale.

Gutten i reklamen sier han aldri kommer til å lære å sykle, få jentelus og fly, fordi han er død. Reklamen  skulle spille på folks følelser, men følelsene som kom fram var nok ikke de forsikringsselskapet så for seg.

På mikroblogg-nettstedet Twitter raste seerne mot reklamen:




Som følge av reaksjonene har forsikringsselskapet kommet med en uttalelse der de forsøker å forklare reklamen.

- Vårt mål med reklamen var å starte en diskusjon rundt barnedødsfall i hjemmet, ikke selge forsikring, skriver selskapet i en uttalelse gjengitt av NBC News.

- Selv om enkelte ikke likte reklamen, håper vi at den kan starte en dialog der man gjør hverdagen sikrere for barn over alt, avslutter de uttalelsen.

Les hele uttalelsen hos NBC News.

Nationwide kan i det minste trøste seg med at de ikke er alene om å få kjeft for reklamen sin. Selskapet GoDaddy valgte til slutt å droppe denne reklame, etter at amerikanske dyrevernere ikke syntes plottet deres var noe å le av.

Flere anbefalinger fra SeDenne:

Har du fått med deg denne?