Hver dag publiserer våre videojournalister de morsomste og mest spektakulære videoklippene fra nettet.

Norsk jule­re­klame rører alle til tårer

– Vi har truffet en «julenerve» hos folk.

I sin ferske reklamefilm gikk Norges Energi ut i gatene med skjult kamera for å teste nordmenns vilje til å hjelpe. Noen valgte å gå forbi, mens andre satt egne sysler på vent for å hjelpe en fremmed i nød.

Plutselig banket det på døren hos de mest hjelpsomme og utenfor står ham de hjalp og en stor overraskelse.

Sterk kampanje retter fokuset på Alzheimers: Hva om jule­nis­sen ble dement?

Det er umulig å holde tårene tilbake, både for de i videoen og for oss som ser på.

– Man er jo aldri garantert at man treffer spikeren på hodet. Men denne gangen kan vi trygt si at vi har truffet «julenerven» hos folk, sier PR-ansvarlig for Norges Energi, Rita Thune, til nettstedet Kampanje.

Videoen ble delt på Norges Energis Facebook-side og i skrivende stund har den blitt sett over 291.000 visninger.

– Det er ikke en naturlig situasjon for et barn å være i: Hjerte­skjæ­rende kampanje bringer nordmenn til tårer

Flere anbefalinger fra SeDenne: