Oslo fikk gjennomgå på amerikansk talkshow

Talkshow-verten lot seg inspirere av en drøy litauisk reisereklame.

En litauisk reklame har fått oppmerksomhet verden over. Formålet med reklamen er å få folk til å komme.

Reklamen er for byen Vilnius som utpekes som «Europas G-punkt: Ingen vet hvor det er, men når du finner det er det fantastisk».

Se også:Norsk «kon­dom­s­jokk» på ame­ri­kansk TV

Reklamen har fått sprikende mottakelse. Ifølge den britiske tabolidavisen The Sun har den skapt misnøye hos den katolske kirken, og lokale myndigheter ba om at offentliggjøringen av reklamen ble utsatt til etter pavens kommende besøk til byen.

Reklamesnutten har også fått oppmerksomhet i amerikansk media, hvor talkshow-verten John Oliver lot seg inspirere til å lage egne reklamer. Der blir Oslo pekt ut som «Europas klitoris: Det er lett å finne, men folk aner ikke hva de skal gjøre der».

Se også:Ellen DeGe­ne­res: – Cur­ling­gutta ser ut som halliker

Se innslaget i videoen øverst i saken.

Videoene folk snakker om